Betalen
Hoe kan ik betalen?
Bij Ledlichtdiscounter.nl kun je altijd veilig, snel en gemakkelijk op verschillende manieren betalen. Wij accepteren de volgende betaalmethoden:
- iDeal
- PayPal
- CreditCard
- Bankoverschrijving
- Klarna - achteraf betalen binnen 30 dagen voor consumenten
- NOTYD - achteraf betalen binnen 30 dagen voor zakelijke klanten
- Bancontact (voor Belgische klanten)
- Belfius (voor Belgische klanten)
- KBC (voor Belgische klanten)
- Apple pay
- Google Pay
Indien je voor bankoverschrijving kiest, let er dan wel op dat het verwerken van je bestelling 1 werkdag langer kan duren. Wij verwerken je order pas wanneer het aankoopbedrag voldaan is. Je kunt onze bankgegevens vinden op de factuur.
Indien je kiest voor achteraf betalen met Klarna of NOTYD, let er wel op dat je dan direct aan Klarna of NOTYD betaald. Je krijgt een aparte mail met de betaalinstructies van Klarna of NOTYD. Indien u na keuze van NOTYD toch aan ons overboekt moet u rekening houden met de aansprakelijkheid die u heeft aan NOTYD. Wij zijn niet aansprakelijk voor bijkomende kosten die naderhand berekend kunnen worden.
Kan ik achteraf betalen?
Consument
Nu kopen en achteraf betalen binnen 30 dagen? Geen probleem. Je kan kiezen voor Klarna bij het afrekenen en je betaald het volledig aankoopbedrag binnen 30 dagen direct aan Klarna. Wij versturen jouw bestelling direct na het plaatsen van de bestelling.
Bedrijf
Doe je aankoop namens een bedrijf of ben je ZZPer en wil je achteraf betalen? Dat is mogelijk door te kiezen voor NOTYD bij het afrekenen. Je hoeft niet direct te betalen, maar achteraf binnen 30 dagen. De betaling kan je direct aan NOTYD doen. Kies je voor NOTYD dan ligt de betaling aansprakelijkheid ook bij NOTYD, boekt dus niet handmatig aan ons over.
Scholen, gemeenten en instellingen
Mocht je een bestelling willen plaatsen namens een school, gemeente of instelling dan kun jij jouw bestelling online plaatsen en kiezen voor bankoverschrijving als betaalmethode. Als jij jouw bestelling hebt afgerond, neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op ter bevestiging. Wij gaan jouw order dan direct verwerken. Wij hanteren een betaaltermijn van 14 dagen.
Bestellen
Hoe bestel ik bij ledlichtdiscounter.nl?
Stap 2: Als laatste stap in het bestelproces vul je jouw gegevens in. Kies een verzendmethode en de betalingsmethode. Controleer je bestelling en je adresgegevens.
Stap 3: Na het plaatsen van de gewenste artikelen en het controleren van alle gegevens. Kun je jouw bestelling afronden met de gekozen betaalmethode.
Stap 4: Zodra je bestelling succesvol is afgerond ontvang je een bevestigingsmail met als bijlage de factuur van je bestelling. Bestel je op de werkdagen vóór 19:00 uur, dan heb jij je bestelling morgen in huis.
Hoe kan ik mijn bestelling aanpassen of annuleren?
Heb je net besteld, maar toch een foutje gemaakt? Neem dan z.s.m. telefonisch contact op met onze klantenservice. Mail of chat heeft 2de voorkeur. Mocht je de fout pas later ontdekken dan kan jouw bestelling al verwerkt en verzonden zijn. Je hebt altijd 60 dagen de tijd om je order te retourneren naar ons. Wil je een wijziging aan je order laten doorvoeren kun je dit het beste doen tijdens klantenservice werktijden (ma/vrij van 09:00 tot 17:30).
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra wij je bestelling hebben verwerkt ontvang je automatisch een e-mail naar het opgegeven e-mailadres met het Track & Trace nummer van de zending. Aan de hand van dit Track & Trace nummer kun je jouw bestelling op de website van DPD volgen.
Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?
Heb je op de werkdagen (ma.t/m vr.) vóór 19:00 uur besteld? Dan sturen wij je bestelling dezelfde dag naar je toe indien alles voorradig is. Heb je na 19:00 uur besteld? Dan wordt je bestelling de eerstvolgende werkdag verstuurd. Bestel je in het weekend? Dan wordt je bestelling op maandag verzonden.
Hoeveel kosten de verzendkosten?
DPD verzendkosten zijn €4,95
GLS verzendkosten zijn €8,95
Gratis voor bestellingen binnen Nederland (met uitzondering van de waddeneilanden) en België vanaf € 49,- zowel thuis of bij een DPD / GLS pakketshop.
Bij een verzending naar de waddeneilanden zijn de verzendkosten €9,95.
Zijn er zendingen met buitensporige maten (boven de 150cm) dan gaan zendingen automatisch over op TransMission. Dit is een specialist in grote pakketten maar u dient hier wel voor thuis te zijn om het pakket in ontvangst te nemen. Prijzen variëren per land en inhoudt en starten vanaf €8,95.
De genoemde verzendkosten zijn inclusief BTW.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ja, bij het afrekenen kun je kiezen om je bestelling af te halen bij een in ons magazijn in Almere. Afhalen in ons magazijn is mogelijk op werkdagen van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 uur en 17:00 uur. Let op u dient van te voren te hebben besteld. Op locatie is het voor consumenten niet mogelijk om te bestellen.
Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk bij voorkeur telefonisch contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen. Dit gebeurd voornamelijk binnen klantenservice werktijden (ma/vrij van 09:00 tot 17:30).
Garantie
Bieden jullie garantie aan?
Voor de producten die wij verkopen op onze website bieden wij garantie tussen 2 en 5 jaar aan. De garantieperiode verschilt per product. In de specificaties bij ieder product wordt aangegeven hoelang er garantie wordt verleend. Het retourneren van de producten gaan kosteloos.
Hoe meld ik een defect product aan?
Heb je een defect product die binnen de garantie valt en die je ook vervangen wil hebben? Stuur ons dan een e-mail met je ordernummer en een duidelijke omschrijving van het defecte product met foto’s of video's.
Hoe werkt het garantieproces?
Je meldt het defecte product bij ons aan, door een e-mail te sturen met foto's of video's. Vervolgens ontvang je vanuit onze klantenservice de retourinformatie. Als jouw defecte product “goedgekeurd” is, sturen wij je een nieuw product toe. Tijdens deze periode kunt u betalingsherinneringen ontvangen omdat het defecte product wordt verrekend met het nieuwe product. Retourneer het product binnen 14 dagen tenzij anders vermeld, om extra kosten te voorkomen. Deze extra kosten bestaan uit de prijs van het artikel en de retourkosten.
Beschadigd product
Wij verzoeken je om binnen 5 dagen na ontvangst van jouw order een mail te sturen naar: [email protected] Vermeld je ordernummer in de mail met als onderwerp ‘schade’ en stuur foto's of video's van de schade aan het pakket en het product en het label wat op het pakket zat.
Moeten defecte producten altijd retour?
Zodra je defecte producten bij ons aanmeldt, zullen wij je in de retourinformatie aangeven of deze retour gestuurd moeten worden.
Ik heb de defecte producten al weggegooid, kan ik nog gebruik maken van de garantie?
Nee. Op het moment dat de producten niet meer in bezit zijn, kun je geen gebruik maken van de garantie. De defecte producten dienen namelijk naar ons geretourneerd te worden en hier worden geen uitzonderingen voor gemaakt.
Wat zijn de retourkosten van een defect product?
Op het moment dat je een defect product bij ons aanmeldt, ontvang je bij de retourinformatie een retourlabel. Met dit label kun je het defecte product kosteloos terugsturen. Is het product defect gegaan door eigen toedoen dan kunt u zelf in ons retourportaal kiezen met welke verzendmaatschappij u het product zou willen terug zenden.
Retourneren
Beschadigd product
Wij verzoeken je om binnen 5 dagen na ontvangst van je order een mail te sturen naar: [email protected]. Vermeld je ordernummer in de mail met als onderwerp ‘schade’.
Hoe meld ik mijn retour aan?
Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben.
Wat de reden ook is, je hebt het recht jouw bestelling tot 60 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
Je kunt een retouraanvraag aanmelden via het retourportaal. Als je moeite hebt met het inloggen via ons retourportaal, kun je altijd een mail sturen naar [email protected] met je ordernummer als onderwerp.
Heb je meer dan een orders geplaatst en wil je deze beiden retourneren?
Dat kan! Graag via ons retourportaal vermelden welk artikel hoort bij welk ordernummer die je wenst samen te retourneren in dezelfde doos.
(1) Je meldt dan nog een retouraanvraag via het retourportaal voor het product van een ander order die je ook wenst te retourneren
(2) Kies voor de optie ‘Ik heb al een retourlabel aangevraagd’ in de verzendmethode.
(3) Print het retourformulier uit en voeg het toe aan jouw pakket. Er zitten nu twee retourformulier in de doos van beiden orders die je wilt retourneren.
Kan ik mijn bestelling retourneren zonder een retouraanvraag te vermelden?
Wij verzoeken je eerst een retouraanvraag te vermelden via ons retourportaal. Je kunt dan kiezen voor de optie 'zelf opsturen via een postkantoor'.
Als je ervoor kiest om zelf je order als retour opsturen zonder gebruik van ons retourlabel via ons retourportaal, graag altijd jouw ordernummer vermelden op het retourlabel.
Je retour kan naar:
(Jouw ordernummer)
Koningsbeltweg 51
1329 AE
Almere
Wat zijn de retourkosten?
Je dient zelf zorg te dragen voor de retourkosten. Mocht je jouw gehele bestelling retourneren dan krijg je het volledige aankoopbedrag gecrediteerd.
Indien je jouw zakelijke order terugstuurt, verrekenen wij €5,95 verzendkosten. Dit zijn kosten die wij betaald hebben aan de vervoerder. Wij zijn genoodzaakt dit te doen, zodat wij onze prijzen van producten zo laag mogelijk kunnen houden. Wij crediteren nooit de retourkosten.
Wanneer is retourneren gratis?
Mocht je bestelling defect zijn aangekomen of heb je de verkeerde producten ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Je ontvangt van onze klantenservice een DPD retourlabel waarmee je de defecte producten of verkeerd geleverde producten kosteloos retour kan sturen. Retour de producten binnen 14 dagen.
Kan ik mijn order ook bij Ledlichtdiscounter.nl's magazijn retourneren?
Dan kun je binnen 7 dagen na aanvraag van jouw retour naar ons magazijn gaan om het retour pakket af te leveren.
Ons magazijn adres:
(Jouw ordernummer)
Koningsbeltweg 51
1329AE Almere
Nederland
Heb je opgegeven dat je jouw order wilt retourneren?
Wij vragen je vriendelijk deze te retourneren binnen 7 dagen (i.v.m COVID-19 is onze retourtermijn uitgesteld).
Particulier klanten krijgen het volledige aankoopbedrag gecrediteerd.
Echter voor bedrijven zijn wij genoodzaakt de oorspronkelijke verzendkosten van 4,95 per pakket in rekening te brengen.
Retourvoorwaarden
Wij behandelen je retourzending binnen 5 werkdagen na ontvangst.
Het totaal aankoopbedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee je betaald hebt.
Echter voor bedrijven zijn wij genoodzaakt de oorspronkelijke verzendkosten van 4,95 per pakket in rekening te brengen.
Je hebt het recht jouw bestelling tot 60 dagen na ontvangst zonder opgave te retourneren.
Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Mocht het product of de verpakking beschadigd zijn dan is het nodig om het product te testen. Hierdoor kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Let op: Indien de originele verpakking beschadigd aankomt of ontbreekt kan er 20% tot max. 50% van het aankoopbedrag ingehouden. Deze percentages zijn slechts een indicatie.
Kan ik een artikel ook omruilen?
Ja, dat kan! De snelste manier om iets te ruilen is door een nieuwe bestelling te plaatsen. De artikelen die je wilt retourneren kun je retour sturen. Je dient zelf zorg te dragen voor de retourkosten. Je retourverzending zal na 3-5 dagen worden verwerkt.
Hoelang duurt het voordat mijn retour is verwerkt?
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
Beoordelingen
Waar komen onze reviews vandaan?
Wij verzamelen reviews op een manier die voldoet aan de geldende wet- en regelgeving. Dit doen wij door transparant en eerlijk om te gaan met het reviewproces en door klanten altijd de mogelijkheid te geven om op eigen initiatief een beoordeling achter te laten, zonder enige vorm van druk of beloning die hun oordeel kan beïnvloeden. Hier zijn de belangrijkste stappen die we volgen:
Eerlijke uitnodigingen: Na een aankoop of dienst versturen wij een uitnodiging naar de klant om vrijwillig een review te schrijven. Deze uitnodigingen zijn bedoeld om een volledig beeld te geven van de klantervaring, en worden zonder enige vorm van selectie of filter verstuurd.
Geen beloning of korting: Om de onafhankelijkheid van de reviews te waarborgen, geven wij geen beloningen of kortingen in ruil voor beoordelingen. Dit zorgt ervoor dat klanten objectieve feedback geven op basis van hun eigen ervaringen.
Controle op echtheid: Om de betrouwbaarheid van reviews te waarborgen, worden alleen beoordelingen van klanten die daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan of een dienst hebben afgenomen, geplaatst. Dit voorkomt dat nepreviews of reviews van niet-klanten onze beoordelingen beïnvloeden.
Mogelijkheid tot aanpassing: Klanten hebben het recht om hun review aan te passen als zij hun ervaring willen actualiseren. Hiermee geven we klanten de kans om een transparant en actueel beeld te geven van onze producten of diensten.
Privacybescherming: Wij beschermen de privacy van onze klanten en delen geen persoonlijke gegevens in het publieke reviewgedeelte. Alleen de naam en het commentaar dat de klant wil delen worden openbaar gemaakt, en dit gebeurt altijd met expliciete toestemming.
Door deze stappen te volgen, zorgen wij ervoor dat onze reviews een betrouwbaar en eerlijk beeld geven van onze producten en diensten. Op deze manier voldoen wij aan de juridische eisen voor het verzamelen van klantbeoordelingen.
Zie ook: https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/waarom-webwinkelkeur/gebruikersvoorwaarden
Laat een reactie achter
Hulp of advies nodig? Neem dan direct contact met ons op
Bel ons
Ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:30
Wij streven er naar om binnen 24 uur te reageren
Social media
Volg ons ook via social media
Ledlichtdiscounter.nl
Koningsbeltweg 51
1329AE Almere
Nederland Bekijk op Google Maps
NL859167331B01
72596619